ths-virals_nov-25_what-to-eat-on-an-empty-stomach-1-480x251-600x315

Hirdetés

Figyelembe véve, hogy a reggeli a legfontosabb étkezés a nap folyamán, sok ember azt hiszi, hogy mindegy mit eszik ilyenkor. Sok tévedés van azonban, például a gyümölcslevek, amelyeket magas cukor és savtartalmuk miatt kerülni kellene ilyenkor.

Jó: zabpehely

A zabliszt, zabpehely védőburkot alakít ki a gyomorban, ami biztosítja a falak védelmét a sósav ellen. Tele van rosttal, amely javítja az emésztést, növeli az anyagcserét és  csökkenti a koleszterinszintet.

Rossz: paradicsom

A magas csersav tartalom növeli a gyomorbana savtartalmat és súlyosbítja a refluxot, gasztritiszt és gyomorfekélyt, de egészséges gyomor esetén is irritálja a gyomorfalat.

Jó: TOJÁS

A tojás nagyon egészséges és eltölt! Lehet rátotta, kemény tojás vagy lágytojás, mindenképpen reggelinek való.

Jó: áfonya

Az áfonya alacsony kalória, de magas a tápanyagtartalmú, javítja a vérnyomást, fokozza az emésztést, és javítja a memóriát.

Jó: Görögdinnye

Javítja az emésztést, vízhajtó, tele van likopinnal, ami a látást erősíti

Rossz: kávé vagy tea

Annak ellenére, hogy ez a része a reggeli rutinnak számos ember számára, a csersav miatt ezek az italok irritálják a gyomrot és a bélrendszert reggel éhgyomorra.

Jó: diófélék

Hirdetés

Lúgosítanak és a javítják au erek állapotát éhgyomorra fogyasztva, jót tesznek a gyomornak, agynak.

Rossz: CITRUSFÉLÉK

Fogyasztásukkal éhgyomorra súlyosbíthatja az irritált alsó nyelőcső állapotát.

Jó: PAPAYA

A papaya tele van az E-, C-vitaminnal, és rostokkal, amelyek az egészséges gasztrointesztinális rendszer fenntartását segítik. Ez szintén felszabadítja papain enzimet, amely javítja a táplálék emésztését, és csökkenti a vastagbélrák kialakulásának esélyét.

NE: péksütemény

Bármennyire csábító a reggeli croissant tűnik, valójábana kelttésztákban az élesztő, a baktériumok súlyosbítják a gyomor és a belek puffadását.

Jó: hajdina

A hajdina kiemelkedő fehérjeforrás, vitaminokban, és vasban gazdag, elősegítikaz emésztést.

Jó: búzacsíra

Csak két evőkanál búzacsíra hihetetlen tápanyagforrás mindneféle vitaminban és nyomelemben gazdag.

NE: Szénsavas italok

Kerülni éhgyomorra, mert károsíthatják a nyálkahártyákat, csökkentik a vérellátást az agy ban és az emésztést.

Jó: teljes kiörlésű gabonák kelesztés nélkül

Palacsinta, lepénykenyér mindenféle teljes kiörlésű gabonából jótékony reggeli, de az élesztőt reggel kerülni kell.

Facebook Hozzászólások

Hirdetés

Hirdetés

Ezeket az ételeket ne fogyaszd éhgyomorra soha!
error: Content is protected !!