Hirdetés

A reggelire kell legjobban odafigyelni a napi étkezések közül legjobban

Ne felejtsük el a mágikus chia magot, más néven azték zsályát (Salvia hispanica).

Tudtad, hogy szuperkajaként is ismerik ma már világszerte?

…és miért szuperkaja?

Bár a dietetikusok hivatalosan még nem határozták meg pontosan mi a ‘super food’, vagy szuperkaja de a szaklapok, orvosok, dietetikusok egyre inkább alkalmazzák ezt a megnevezést bizonyos ételekre. Azokat az élelmiszereket nevezzük így, amelyek egészségügyi szempontból kiemelkedőek más ételekhez képest, például antioxidáns, vitamin, vagy ásványi anyag tartalom tekintetében. Olyan ételek ezek, amelyekben már természetes előfordulásukban 100 % benne van a legmagasabb ásványi, és vitamintartalom továbbá kiemelkedő fehérje forrás és rost anyag, ha a kiegyensúlyozott étkezés részeként fogyasztod, hozzájárulhat jóléted, és kívánt formád megtartásához.

A chia mag Közép- és Dél Amerikában őshonos, a Kolumbusz előtti időkben az aztékok fő eledele volt. Neve is az azték chian szóból ered, melynek jelentése olajos. Mákhoz hasonló, apró fekete magok gyógyító tulajdonságai leginkább magas omega3 zsírsavtartalmának és gazdag alfa-linolénsav tartalmának köszönhető. Ez utóbbi egyébként támogatja a szív- és érrendszert is. Nagyon fontos tulajdonsága továbbá, hogy nagy mennyiségű vizet képes elnyelni, így hamar eltelíti a gyomrot, a szénhidrát felszívódása lassul, később éhezel meg. A gyomorégéssel küzdő emberek életét is megkönnyíti, mivel enyhíti ezeket a tüneteket, és a felfúvódott beleket is nyugtatja.

Hozzávalók:

30 g lágy zabpehely

Hirdetés

25 g (egy adagoló kanálnyi) fahéjas fehérje

1 evőkanál chia mag

goji bogyó, kókusz chips

1 mandarin

Így készítsd el:

A zabkását vízben tedd fel főni, pár perc után zárd le. Attól függően, hogy milyen állagot kedvelsz, tehetsz hozzá több vizet az elején, akkor hígabb lesz. A belekevert fehérje és a chia mag viszont sűríti. Lefedve hagyd állni pár percig, míg megduzzad. A végén szórj rá goji bogyót és a kókusz chipset, majd a gerezdekre szedett mandarinnal dúsítsd.

Az adag tápértéke: 304 kcal, fehérje: 27,2 g, zsír:7,4g, szénhidrát: 33,9

További chia magos recepteket hamarosan hozok még Nektek!

Egyél, hogy fitt legyél!

Facebook Hozzászólások

Hirdetés

Hirdetés

Please follow and like us:
A tökéletes reggeli. leviszi a vércukrot, a koleszterint és eltünteti a hashájat
error: Content is protected !!