A szív- és érrendszeri betegségek a vezető halált okozók Európában. Az egyik fő ok az, érelmeszesedés – eltömődés, amely nem engedi a vér áramlását, és ezáltal a stroke és a szívroham kockázata megnő. A stressz, a mozgáshiány és az egészségtelen táplálkozás hozzájárulnak a szív- és érrendszeri betegségek növekedéséhez. De néhány kis változtatással csak a diétában, a kockázat jelentősen minimalizálható. Íme néhány élelmiszer, amely semmilyen esetben nem hiányozhat a diétából:

Hirdetés

 

lazac

A lazacot gyakran tartják számon, mint egy igazán egészséges ételt . Ennek az az oka, hogy sok egészséges zsírsavat tartalmaz. Ezek csökkentik a koleszterinszinet, a trigliceridek szintjét és a gyulladásokat is képesek enyhíteni. Hasonlóan jó a tonhal és a makréla.

narancslé

A 100 százalékos tiszta narancslé tele van antioxidánsokkal, amelyek támogatják az ereket. Ezzel párhuzamosan, a finom lé csökkenti a vérnyomást. Két pohár naponta elég ahhoz, hogy megfeleljen a napi C-vitamin szükségletnek, és jótékony hatása van.

kávé

kávé gőz 2

Igen! Végül egy jó oka a reggeli kávénak. Tanulmányok  kimutatták, hogy a kávé fogyasztás csökkenti a szívroham kockázatát akár 20 százalékkal. A legjobb, ha 2-4 csészével iszunk naponta. Azonban tudni kell, hogy a kávé káros hatással lehet a gyomorra és a túl sok koffein szintén nem egészséges.

dió

Nuts

Már régóta ismert, hogya diófélék sok egészséges zsírt tartalmaznak. Ezek közé tartoznak az omega-3 zsírsavak és az egyszeresen telítetlen zsírok. Ezek a zsírok nem csak jó a koleszterinszintet, hanem az ízületek és a memória állapotát is növelik. Jó a dió vagy a mandula is. Már fél maroknyi egy nap elegendő.

Kaki (sharon gyümölcs)

Kaki

Eurpában nem olyan népszerű, de megtalálható a datolyaszilva gyümölcs. Tele van a rosttal és szterolokkal  segít a koleszterinszint csökkentésében. Nagyon finom lekvárba vagy egy salátába.

kurkuma

bibliai fűszerek

A kurkuma tartalmaz egy kurkuminnevű vegyületet, amely sok pozitív tulajdonsággal bír. A fűszer csökkenti a zsír tárolását, és a gyulladást a szövetekben.

zöld tea

Kína - Chengdu 22 - zöld tea

A zöld tea már régóta ismert serkentő és egyszerre nyugtató hatású szer. Ennek egyik oka a Cetachin nevű vegyület. Ez az antioxidáns csökkenti a koleszterin felszívódását, és elősegíti a zsír anyagcserét. A maximális hatáshoz egy vagy két csészét kell naponta inni.

görögdinnye

görögdinnye

A népszerű nyári gyümölcs tágítja az ereket, serkenti a nitrogén monoxid termelődését. Hébe-hóba egy szelet görögdinnye már csodás hatású.

Hirdetés

teljes kiőrlésű gabonák

teljes kiőrlésű kenyér melasz

Segít levinni a koleszterinszintet. A rost benne megköti a koleszterint, és megakadályozza, hogy az artériákban lerakódások keletkezzenek. Jó rostforrások a zabpehely, barna rizs és a teljes kiőrlésű kenyér.

sajt

Munster sajt

Segít csökkenteni a vérnyomást és a koleszterinszintet, de nem szabad túlzásba vinni.

algafélék, hínárok

Alga saláta

Ásványi anyagokban, vitaminokban, fehérjékben, antioxidánsokban és Carotonoidokban gazdagok a tengeri növények. Rendszeres fogyasztásuk segít szabályozni a vérnyomást és tágítja az ereket, ami fontos a vérkeringés optimalizálásában.

vörös áfonya

fincsi áfonya

A tőzegáfonya ízletes káliumforrás. Ha cukrozatlan áfonyalét iszunkrendszeresen, a jó koleszterin emelkedik, míg a veszélyes  csökken. 2 pohár naponta csökkenti a szívroham kockázatát 40 százalékkal akár.

fahéj

fahéj

A fahéj nem csak finom, de egy igazi csoda fegyver ellen a koleszterinszint optimalizálásában. A fahéj megakadályozza lerakódásokat. Néhány teáskanál naponta elég.

gránátalma

20121217_IMG_0350

A gránátalma tele  van fitokemikáliákkal , amelyek serkentik is a nitrogén-oxid termelését. Ezzel a vérkeringést serkenti természetes módon. Szintén nagyon népszerű a gránátalma leve.

pirított spenót

Segít az artériákban feloldani a meszet, és csökkenti a vérnyomást. Csökkenti a szívroham kockázatát, és támogatja az izomszövetet.

olívaolaj

olívaolaj

Az olaszok és a görögök is tudják: az olívaolaj jó neked. A hidegen sajtolt olívaolaj biztosítja a szervezet számára az egészséges zsírokaz és csökkenti a koleszterinszintet. Ez azt jelenti, hogy csökkenti a szívroham kockázatát akár 41 százalékkal.

brokkoli

A zöld zöldség megakadályozza a magas K-vitamin lerakódást, amely rögzíti a kalciumot az artériákban. És a vérnyomásra és a koleszterinre is pozitív hatású.

avokádó

Az avokádó egészséges gyümölcs, amit zöldségként fogyasztunk. A zsírok benne elősegítik az egészséges egyensúlyt a jó és a rossz koleszterin szintje között. Ez elengedhetetlen az egészséges artériákhz. spárga

A zöld spárga egy igazi Hercules a koleszterinszint elleni harcban. Erős gyulladáscsökkenő.

Facebook Hozzászólások

Hirdetés

Hirdetés

Please follow and like us:
Ez a 20 élelmiszer megtisztítja az artériákat, megvéd az infarktustól, bizonyítottan hosszabbítja az életet!
error: Content is protected !!