ths-virals_nov-25_what-to-eat-on-an-empty-stomach-1-480x251-600x315

Hirdetés

Figyelembe véve, hogy a reggeli a legfontosabb étkezés a nap folyamán, sok ember azt hiszi, hogy mindegy mit eszik ilyenkor. Sok tévedés van azonban, például a gyümölcslevek, amelyeket magas cukor és savtartalmuk miatt kerülni kellene ilyenkor.

Jó: zabpehely

A zabliszt, zabpehely védőburkot alakít ki a gyomorban, ami biztosítja a falak védelmét a sósav ellen. Tele van rosttal, amely javítja az emésztést, növeli az anyagcserét és  csökkenti a koleszterinszintet.

Rossz: paradicsom

A magas csersav tartalom növeli a gyomorbana savtartalmat és súlyosbítja a refluxot, gasztritiszt és gyomorfekélyt, de egészséges gyomor esetén is irritálja a gyomorfalat.

Jó: TOJÁS

A tojás nagyon egészséges és eltölt! Lehet rátotta, kemény tojás vagy lágytojás, mindenképpen reggelinek való.

Jó: áfonya

Az áfonya alacsony kalória, de magas a tápanyagtartalmú, javítja a vérnyomást, fokozza az emésztést, és javítja a memóriát.

Jó: Görögdinnye

Javítja az emésztést, vízhajtó, tele van likopinnal, ami a látást erősíti

Rossz: kávé vagy tea

Annak ellenére, hogy ez a része a reggeli rutinnak számos ember számára, a csersav miatt ezek az italok irritálják a gyomrot és a bélrendszert reggel éhgyomorra.

Jó: diófélék

Hirdetés

Lúgosítanak és a javítják au erek állapotát éhgyomorra fogyasztva, jót tesznek a gyomornak, agynak.

Rossz: CITRUSFÉLÉK

Fogyasztásukkal éhgyomorra súlyosbíthatja az irritált alsó nyelőcső állapotát.

Jó: PAPAYA

A papaya tele van az E-, C-vitaminnal, és rostokkal, amelyek az egészséges gasztrointesztinális rendszer fenntartását segítik. Ez szintén felszabadítja papain enzimet, amely javítja a táplálék emésztését, és csökkenti a vastagbélrák kialakulásának esélyét.

NE: péksütemény

Bármennyire csábító a reggeli croissant tűnik, valójábana kelttésztákban az élesztő, a baktériumok súlyosbítják a gyomor és a belek puffadását.

Jó: hajdina

A hajdina kiemelkedő fehérjeforrás, vitaminokban, és vasban gazdag, elősegítikaz emésztést.

Jó: búzacsíra

Csak két evőkanál búzacsíra hihetetlen tápanyagforrás mindneféle vitaminban és nyomelemben gazdag.

NE: Szénsavas italok

Kerülni éhgyomorra, mert károsíthatják a nyálkahártyákat, csökkentik a vérellátást az agy ban és az emésztést.

Jó: teljes kiörlésű gabonák kelesztés nélkül

Palacsinta, lepénykenyér mindenféle teljes kiörlésű gabonából jótékony reggeli, de az élesztőt reggel kerülni kell.

Facebook Hozzászólások

Hirdetés

Hirdetés

Please follow and like us:
Ezeket az ételeket ne fogyaszd éhgyomorra soha!
error: Content is protected !!