Mostanában nem meglepő, ha sokan töprengenek azon, hogyan építhetnék be táplálkozásukba még jobban híres a chia magot. Nem mindegy mégsem, hogyan esszük ezt a szuper ételt.

Hirdetés

Kicsi, de erős: nem csoda, hogy kedvelt étel a chia. Apró, de igen sok tápanyag van benne – fehérjében, rostban, kalciumban, antioxidánsban dús, tele van Omega-3-mal. Vannak azonban helyes és helytelen elkészítési módjai – egy új cikk világított rá arra, hogy erre fontos odafigyelni.

Az egyik páciens esetéből kiderült, hogy a beteg súlyos nyelési zavart élt át és fulladásos nehézséggel küzdött, miután egy kanál chia magot lenyelt és vizet ivott rá. Az egyik oka annak, hogy ez a mag nagyszerű fogyasztószer éppen abban rejlik, hogy képes a mérete kétszeresére duzzadni vízben – így órákre eltelít.

Vagyis lenyelni szárazon egy evőkanálnyi magot, majd vizet inni rá nem éppen biztonságos dolog. Sőt, kifejezetten veszélyes! A chiának nincs módja lejutni a gyomorba, mielőtt dagadni kezd.

Ha vízbe tesszük, mielőtt elfogyasztjuk, sokkal biztonságosabb. A magokon nyálkás bevonat képződik, melyről egyes étkezési szakemberek úgy vélik, segít gyorsaan átmegy az emésztő rendszeren. Mások szerint őrölve érdemes a magokat enni – így az is lehetővé válik, hogy több ALA (az Omega-3 zsírsav növényi formája) jusson a testünkbe.

Ha ételbe rakjuk, testünk egészben – megfelelő mennyiségben persze –, áztatva és őrölve is jobban lebontja a chia magot, ami így fejti ki pozitív hatását.  Itt vannak a legjobb receptek

Hirdetés

Chia puding: a chia mag és a kókusztej puding. Keverjük össze a chiát kókusztejjel este, hagyjuk a hűtőbe, majd reggel együk meg! Ilyen egyszerű.

Puffadás elleni lé: A chiát vízbe áztatva kell inni éhgyomorra kevés citrommal.

Fekete áfonyás chia muffin: az áfonyás muffin szuper tápanyaggal felturbózva! A tésztába kell belekeverni a chia magvakat és a chia ízt nem is lehet érezni.

Antioxidáns áfonyás lé: egy frissítő reggeli smoothie-ba is könnyedén belerakhatjuk a magokat. Ilyen formában egy C-vitaminban gazdag, több mint 10 gramm rosttal készült italt kapunk!

Joghurtba kevert magok: egy gyors Omega-3 szuperkaja – csak azáltal, hogy a joghurtba chiát szórunk. Egy kávéskanálnyi mag megteszi. Gyümölcsdarabokkal még jobb.

Facebook Hozzászólások

Hirdetés

Hirdetés

Please follow and like us:
Ne tévedj! csak így fogyaszt a chia-mag!
error: Content is protected !!