Hirdetés

 

 

 

Hirdetés

 

Image result for diéta

Rengetegen akarnak 10 kilónál többet fogyni viszonylag rövid idő alatt, kisebb erőfeszítéssel. Ezek a diéták alkalmazhatók ilyenkor.

MEDITERRÁN DIÉTA

Régóta elterjedt tuds, hogy a mediterrán népeknél kevesebb a degenerációs betegség, jobban néznek ki, és tovább élnek, mint más országok lakói. Kevesebbszer fordul elő körükben a rák, a szívbetegség, valamint az elhízás kockázata.

Ennek okaegyrész, hogy nyugodtabb az életformájuk, délután alszanak, ebéd után sziesztáznak, másrészt az itteni emberek táplálkozásából adódik. A mediterrán diéta alapja, hogy zsír és étolaj helyett olívaolajat használnak – ennek köszönhetően csökken a szív és keringési betegségek esélye. Sok friss zöldség és gyümölcs is szerepel az étrendben, a vörös húsok helyett pedig tengeri ételek.

Mediterrán mintaétrend

Reggeli: egy pohár joghurt gyümölcsökkel,  zöld tea.
Tízórai: 1 napancs
Ebéd: 15 dkg sült hal zöldségköret
Uzsonna: egy marék olívabogyó.
Vacsora: 15 dkg spenótos-hagymás babsaláta olívaolajjal.

DASH-DIÉTA

A DASH-diéta – az amerikaiak talán legegészségesebb diétája. Magas vérnyomásos betegeknek alakították ki, hogy lefogyasszák őket.

A diétának a teljes kiőrlésű gabonák, zöldségek és gyümölcsök az alapja. Ha fogyni akarsz, csökkentened kell a sófogyasztást, valamint a telített zsírsavakat tartalmaóételek fogyasztását. Ehetsz tejterméket és sovány húsokat, valamint egyél sok sózatlan olajos magvat: pisztáciát, diót, mogyorót.

 

Facebook Hozzászólások

Hirdetés

Please follow and like us:
Ezt a diétát azoknak ajánlják, akiken több, mint 10 kg súlyfelesleg van
error: Content is protected !!