Hirdetés

A demencia egy általános kifejezés, amely magában foglalja a különböző agyi történéseket, mint a memória elvesztése, és egyéb kognitív problémák, amelyek jelentős mértékben akadályozzák a mindennapi életet.

Ez különféle formákban jelentkezik, mint például a vaszkuláris demencia, a Parkinson-kór és Huntington-kór. A leggyakoribb típus, amely előfordul körülbelül 60-80% -ban, az Alzheimer-kór.

A demencia egyre rosszabbodó állapot, ha a hiba okát nem lehet kezelni. A leggyakoribb tünetek közé tartozik az apátia, depresszió, és a memória nehézségei.

Hirdetés

Néhány kockázati tényező lehet:

  • fejsérülések
  • Csökkent pajzsmirigy működés
  • Alacsony fizikai aktivitás
  • Rossz táplálkozás és vitaminhiány
  • Gyógyszerek
  • Kardiovaszkuláris gondok, mint a magas koleszterinszint, magas vérnyomás, és diabétesz
  • alkoholfogyasztás
  • Dohányzás

Itt a 9 mód, hogy csökkentsük a dementia kockázatát:

  1. Leszokni a dohányzásról

A dohányzás nagy kárt okoz a szervezetben, beleértve az agyat. A vizsgálatok szerint a dohányosoknál 45% -kal magasabb az Alzheimer kockázata a nem dohányzók és az ex-dohányosokhoz képest. Ezért azt javasoljuk, hogy szokjál le.

  1. Fizikai aktivitás

Hogy megerősítsed az érrendszered, fokozni kell a véráramlást és a szív pumpáló munkáját. Ezért a rendszeres testmozgás megakadályozza számos krónikus egészségügyi probléma kialakulását, legalább fél órát mozogj naponta.

  1. B-vitamin

B-vitaminok szintjének csökkenése károsítja az érrendszer. nagyobb hiánya felveti a stroke, a szívbetegségek és más érrendszeri problémák kockázatát. Ezért a B-komplex vitaminok bevitele megakadályozza az életkorral összefüggő kognitív hanyatlást.

  1. A D-vitamin

A kutatók azt találták, az alacsony D-vitamin szint és a kognitív hanyatlás összefügg, ami a demencia tünet. Ezért a D-vitamin-kiegészítők megakadályozhatja a folyamatokat, amelyek hozzájárulnak a demencia és az Alzheimer-kór kialakulásához.

A Nap a legjobb forrása, de az étrendkiegészítők is pótolhatják különösen télen.

  1. Kihívás Your Brain

A kutatók azt találták, hogy a demencia kialakulását tünetek késleltetve képest 5 évvel később, hogy a kétnyelvű, összehasonlítva az idősek, akik beszélnek csak egy nyelven.

A szakértők azt is megállapították, hogy a keresztrejtvény fejtés gyakran késlelteti az emlékezet csökkenést akár 2,5 évvel.

  1. Megelőzni a fejsérüléseket

Ha a biciklizel, viselj sisakot, illetve a vízi vagy a téli sportok űzésekor, mindig védjed a fejedet annak érdekében, hogy megakadályozd a fejsérüléseket és az agykárosodást.

  1. Az alkoholfogyasztás csökkentése

A túlzott alkoholfogyasztás emeli a dementia kockázatát, ezért vegyél vissza annak érdekében, hogy megelőzd a különböző egészségügyi problémákat, beleértve a demenciát.

  1. Figyeld a számokat

Mindig meg kell tartani a normális értékeket a testsúly, a vérnyomás és a koleszterin szint esetében.

  1. Szociális interakció

Az elszigeteltség elbutuláshoz vezet, fontos a kapcsolattartás más emberekkel.

Egy angol videó a témáról:

Facebook Hozzászólások

Hirdetés

Ezt a 9 dolgot tedd meg, megállítja a demenciát, és megakadályozza az Alzheimer kialakulását
error: Content is protected !!