Hirdetés

Kiderült az igazság!

Aki sok sört vedel vagy más szeszes italt iszik, a hasa biztosan megnő. Ezt már az emberek teljesen igazolt tényként kezelik. De ez nem minden! Vajon mi mástól hízhatuk derék tájon? Melyik fűszer  vagy ennivaló tehető felelőssé ezért?

Szeszes italok

Hirdetés

Tudjuk, hogy az alkohol, rengeteg cukor bevitelét jelenti, kevés mozgás mellett különösképpen hizlal és egészségtelen. De nem feltétlenül ez a legrosszabb dolog, ami történik velünk! Egy tudományos cikk nemrégiben alátámasztoitta, hogy az ételek adalékanyaga az, ami hízékonnyá tehet:

A SÓ!

Felnőttek napi sószükséglete legfeljebb 6 gramm. Ennél azonban a legtöbben jóval magasabb mennyiséget fogyasztanak.

Érdekes, mennyi sót esznek átlagosan az európai nők és férfiak.

A nők átlagosan 6,33 grammot naponta. Ez meghaladja a ajánlott maximum mértékét.

Férfiak esetében ez a mennyiség extrém számot mutat. 8,78 grammot!

Kutatások szerint minden 1 gramm bevitt sómennyiséggel a felnőttek elhízási kockázata 26 százalékkal nőhet, míg a gyerekeké 28 százalékkal.

MI ENNEK AZ OKA?

A só megváltoztatja az anyagcsere folyamatot, a zsír szerkezete megváltozik, ezzel a zsíranyagcsere folyamata is megváltozik, a zsír nem tud kiürülni (távozni), helyette felszívódik a has tájékán.

MILYEN ÉLELMISZEREKET ÉRDEMES KERÜLNI, HA NEM SZERETNÉNK HASUNKRA HÍZNI?

Mindenekelőtt nagyon fontos a sóbevitel drasztikus lecsökkentése.

Első hallásra lehetetlennek tarjuk, mert azt gondoljuk, az ételeknek nem lesz íze. Pedig lesz, csak éppen teljesen másmilyen, mint, amit megszoktunk. Ráadásul érdekes új ízeket fedezhetünk fel.

FIGYELJÜK A SZÁMOKAT!

  • Snack és Chips: Átlagosan 100 grammonként 1,6 gramm sót tartalmaz. (Egy kicsit több, mint fél zacskó.)
  • Szalámi: 100 gramm szalámi körülbelül 3,1 gramm sót tartalmazhat.
  • Fagyasztott pizza, amin például szalámi is található: Átlagosan 5,2 gramm sót tartalmazhat.
  • Vajas keksz: Igazi meglepetés! 100 gramm vajas keksz (Ez körülbelül 20 darab vagy fél csomag.) 1,5 gramm sót tartalmazhat, ami majdnem annyi, mint például a burgonyaszirom.
  • Két szelet teljes kiőrlésű kenyér: 112 gramm teljes kiőrlésű kenyér átlagosan 1,3 gramm sót tartalmazhat.

És visszatérve a felnőttek számára ajánlott napi sóbevitel mennyiségére, egészen elképesztő adatokat láthatunk.

Felnőttek ajánlott napi sóbevitelének mennyisége 6 gramm.

A felsorolt élelmiszerekkel és az átlagosan vizsgált mennyiségek egyikével sem lakhatunk jól egész napra. Most gondoljunk bele, mennyi sót fogyasztunk el naponta.

(forrás: Tudásfája

Facebook Hozzászólások

Hirdetés

Please follow and like us:
Megtudtuk: ezért hízunk a hasunkra! CSAKIS EZ AZ EGY FŰSZER a hibás…
error: Content is protected !!