Hirdetés
Az állomáson a tengelysúlyon és az össztömegen kívül a járművek szélességét és hosszúságát is mérik. Hozzátette: van olyan mérőállomás is az országban, ahol nem kell kiterelni a járműveket a forgalomból, mert automata szenzorokkal és kamerákkal ki tudják szűrni a szabályokat be nem tartókat. Ennek még tart a próbaüzeme.
A tengelyterhelés és az össztömeg mérésével a közlekedőket az uniós és a magyar irányelvek betartására próbálják rászorítani. A túlsúly ugyanis évente több tízmilliárd forint kárt okoz az állami útfenntartónak, komoly közlekedésbiztonsági kockázatot jelent, a szabályosan közlekedők pedig versenyhátrányba kerülnek – tette hozzá Szerencsi Gábor.
Új mélységi, a határtól 20-30 kilométerre lévő mérőállomások a következő 4-5 évben az M30-as, M4-es, M6-os, M86-os utakon épülhetnek majd.
Hirdetés
Hirdetés